Primer va ser circular a 80 km/h per la zona metropolitana de Barcelona i la perifèria. El cas és que pots estar d'acord o no en circular aquesta velocitat. Es poden donar situacions absurdes com anar a 80 Km/h, amb 3 o 4 carrils per tu, en certs punts d'entrada a Barcelona. A part no sé si, realment, això disminueix la contaminció, de fet sempre s'ha dit que un cotxe quan consumeix menys és quan el cotxe va en cinquena a uns 100 km/h. El fet és que potser reduint la velocitat amb alguns dels radars posats frenen una mica l'entrada a conductors que vagin a més velocitat. Vaja que podríem dir, amb matisos o no, que és una norma a favor de la seguretat.
Una altre cosa ben diferent és voler reduïr l'amplada dels carrils per entrar a Barcelona. Això, a part de servir per ben poca cosa, jo almenys encara no he trobat cap explicació lògica, pot resultar fins i tot perillós. Només penseu en la sensació de inseguretat que tens un cop entres en una d'aquelles carreteres secundàries on gairebé no hi ha vorera d'emergència. O quan en una autopista s'estreten els carrils per obres. Pot una norma per reduïr la velocitat d'entrada a Barcelona, o sigui, a favor de la seguretat, generar inseguretat als conductors? Em sembla que la resposta és simplement no! Què passarà amb els conductors novells o sense experiència que es trobin amb carrils reduïts o aquella gent que, malhauradament, no van massa segurs al volant? A part penseu en el trasbals que pot ocasionar el reajustament de totes les línees dels carrils d'entrada a la ciutat.
Jo, sincerament, espero que no es porti a terme. Una cosa és legislar amb criteri per prevenir i una altre és causar incomoditat als conductors i situacions de perill. Hi ha un moment en què les normes de seguretat et fan circular insegur, llavors s'ha d'aturar la màquina i rebobinar, aviam que s'ha fet malament.
BuscoSoci
Fa 10 anys
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada